"It's only through writing that I've ever been able to suppress life's personal disappointments. When I can't write I feel anxious and out of sorts and am easily riled, though I'm usually able to control my emotions..."
- Pramoedya Ananta Toer (The Mute's Soliloquy: A Memoir)
["Hanya dengan menulis aku mampu menekan segala kekecewaan peribadi hidup. Bila aku tidak menulis, aku merasa cemas & tidak keruan serta mudah gusar, walau selalunya aku bisa mengawal emosiku..."]

Monday, February 20, 2012

DAFTAR PERNIAGAAN

002103726-T

Dalam hidup ni kita mesti selalu ada impian & setiap impian tu harus ada usaha untuk menjadikannya suatu kenyataan. Dulu impian saya nak jadi artis komik, saya sudah jadikan ia kenyataan. Sekarang saya ingin menjadi usahawan selaras dengan impian untuk menjamin kerjaya saya sebagai artis komik.

Jika pada awalnya saya berharap untuk terus menubuhkan sebuah syarikat sendirian berhad, namun tanpa pengalaman saya pun membuat keputusan untuk bermula dengan enterprise. Ia sudah pun terlaksana dengan lancar sekali. Kurang sejam, permohonan saya untuk menubuhkan FAKHRUL ANOUR ENTERPRISE telah diluluskan.

Kini saya adalah pemilik tunggal FAKHRUL ANOUR ENTERPRISE & apa langkah seterusnya? Seperti biasa, saya biarkan Tuhan yang menentukannya di ilham ini & saya akan terus mengikut naluri...

"To open a shop is easy, 
to keep it open is an art."

No comments: