"It's only through writing that I've ever been able to suppress life's personal disappointments. When I can't write I feel anxious and out of sorts and am easily riled, though I'm usually able to control my emotions..."
- Pramoedya Ananta Toer (The Mute's Soliloquy: A Memoir)
["Hanya dengan menulis aku mampu menekan segala kekecewaan peribadi hidup. Bila aku tidak menulis, aku merasa cemas & tidak keruan serta mudah gusar, walau selalunya aku bisa mengawal emosiku..."]

Thursday, November 5, 2009

SEMANGAT CINTA


Semalam aku hanyalah sebuah memori yang ditinggal pergi,
Hari ini aku bakal menjadi kenangan buat esok yang menanti...

Jikalah ada sesaat langkah yang tidak perlu ku tinggalkan,
Pasti setiap detik aku tidak perlu menyesali perbuatan,
Malah pasti aku tidak perlu serik membuat kesilapan,
Semestinya hari-hariku berani mengharungi segala cabaran.

Sayang sekali kehidupan ini tidak begitu,
Apa yang dilalui tidak mampu kekal membatu...

Jauh sudah aku berjalan namun masih jauh lagi kembara ini...

Jika berlari pasti aku sudah lelah,
Jika terbang pasti aku sudah terhempas,
Jika berjalan pasti aku sudah tersungkur....

Biar hati ingin segera tewas,
Namun aku gagah lagi dan masih mara,
Semangat yang tidak mampu aku ungkapkan,
Sukar untuk difahami...

Cinta...

1 comment:

Anonymous said...

Ayour,

It's BEAUTIFUL!

Zuk