"It's only through writing that I've ever been able to suppress life's personal disappointments. When I can't write I feel anxious and out of sorts and am easily riled, though I'm usually able to control my emotions..."
- Pramoedya Ananta Toer (The Mute's Soliloquy: A Memoir)
["Hanya dengan menulis aku mampu menekan segala kekecewaan peribadi hidup. Bila aku tidak menulis, aku merasa cemas & tidak keruan serta mudah gusar, walau selalunya aku bisa mengawal emosiku..."]

Friday, February 12, 2010

12 M/SURAT KOMIK - 'KAYANGAN DEWIKU'

November 2009 lalu saya begitu bersemangat untuk menyudahkan karya ini bagi membuka tirai tahun 2010, namun tidak seperti yang dirancang ia tertangguh buat seketika. Namun ia masih menjadi karya yang bakal membuka tirai karya-karya komik saya seterusnya untuk disiarkan di dalam majalah keluaran GEMPAK STARZ™. Disamping sedang menyiapkan novel ringan seterusnya, moga tahun ini bakal menjadi tahun produktif saya dalam menghasilkan karya-karya komik pendek untuk dsiarkan dalam majalah. Insya-Allah... ^_^

"Kisah adik-beradik yatim-piatu yang saling berjanji untuk bersiap sedia menghadapi kematian salah seorang daripada mereka. Kedua-duanya sangat berbakat dalam seni muzik dan dengan seni ini mereka mahu mewasiatkan bibit-bibit nada yang terindah untuk terus menjadi nadi keyakinan kepada yang masih hidup. Kematian tidak tahu bila bakal menjemput namun yang dikhuatiri, adakah persediaan itu mampu memberi ketabahan kepada insan yang tinggal sebatang kara untuk meneruskan perjuangan seni mereka? Apatah lagi disaat dia sedang menjulang kejayaan atas nada-nada yang diwasiatkan... "





Ia diterbitkan dalam majalah GEMPAK™ isu 252 (15hb. Mei 2010). Dapatkannya ya! ^_^

No comments: