"It's only through writing that I've ever been able to suppress life's personal disappointments. When I can't write I feel anxious and out of sorts and am easily riled, though I'm usually able to control my emotions..."
- Pramoedya Ananta Toer (The Mute's Soliloquy: A Memoir)
["Hanya dengan menulis aku mampu menekan segala kekecewaan peribadi hidup. Bila aku tidak menulis, aku merasa cemas & tidak keruan serta mudah gusar, walau selalunya aku bisa mengawal emosiku..."]

Tuesday, May 5, 2015

KOMIK USTAZ DON: BIO 02

'C.U.B.E: 46' (judul masih belum dimuktamadkan) adalah sebuah komik yang bakal memaparkan isu bioteknologi di dalam masyarakat maju di tahun 2050. Sebagai artis komiknya, saya suka berkongsi sedikit pencerahan terkini akan usaha ini. Ia merupakan karya pendakwah terkenal Ustaz Don Daniyal dan bakal diterbitkan oleh pihak penerbitan KUISCELL​.

Dijadualkan untuk 3 siri dengan siri pertama sudah 40% dalam pembikinan, komik ini akan lebih berorientasikan gaya hidup Islam Nusantara di Malaysia. Ia sebagai menyahut kelainan identiti komik berbanding dari Jepun dan Korea Selatan untuk genre fiksyen fantasi-futuristik. Ia bukanlah sebuah komik yang sesak dengan keperincian atau berat dengan falsafah, pendekatannya lebih kepada mesej santai tentang kemanusiaan di era bioteknologi.

Harap pendedahan ini dapat dikongsikan bersama semua sebelum terbitnya kelak di pasaran, insha-Allah.


Mukasurat 15 (finalized) mengikut turutan thumbnail