"It's only through writing that I've ever been able to suppress life's personal disappointments. When I can't write I feel anxious and out of sorts and am easily riled, though I'm usually able to control my emotions..."
- Pramoedya Ananta Toer (The Mute's Soliloquy: A Memoir)
["Hanya dengan menulis aku mampu menekan segala kekecewaan peribadi hidup. Bila aku tidak menulis, aku merasa cemas & tidak keruan serta mudah gusar, walau selalunya aku bisa mengawal emosiku..."]

Thursday, June 2, 2011

HATI YANG TERTINGGAL (03/03)

Usah pergi kerana hati ini tidak akan pernah mahu pergi.
Usah nafikan lagi bila rindumu membuatkan airmataku menitis.
Usah khuatir juga jika tujuanmu hanya untuk bertanya isihati.

Jelas aku tetap berada dimana aku sentiasa berada.
Jelas sejauh manapun rasanya tetap dekat selalu kita.
Jelas yang sering berbangkit dirasa kita adalah cinta...

No comments: