"It's only through writing that I've ever been able to suppress life's personal disappointments. When I can't write I feel anxious and out of sorts and am easily riled, though I'm usually able to control my emotions..."
- Pramoedya Ananta Toer (The Mute's Soliloquy: A Memoir)
["Hanya dengan menulis aku mampu menekan segala kekecewaan peribadi hidup. Bila aku tidak menulis, aku merasa cemas & tidak keruan serta mudah gusar, walau selalunya aku bisa mengawal emosiku..."]

Saturday, January 1, 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011

"I will break these chains that bind me,
happiness will find me,

leave the past behind me,
today my life begins.

A whole new world is waiting,
it's mine for the taking,

I know I can make it,
today my life begins..."
— 'Today My Life Begins' by Bruno Mars

Menjelajah ke tahun baru sekali lagi kita. Apa yang berubah? Saya tidak pernah berubah kerana saya tetap saya. Namun pengalaman hidup saya berubah, kekentalan jiwa saya bertambah & keberanian saya kini semakin menebal.

Jika 2009 ke 2010 mengubah saya daripada seorang yang berpengaruh dalam Industri Komik Malaysia dan editor majalah GEMPAK™ yang korang kenali, 2010 ke 2011 mengubah saya menjadi Fakhrul Anour Abdullah yang lebih 'sufi'. Hehe... lawak tak statement tu? So what! Bukan korang pun, kan?

Pertama sekali saya nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2011 kepada rakan taulan, saudara mara, para peminat & sesiapa sahaja yang mengenali diri ini. Semoga korang lebih bersemangat menghadapi hari-hari baru di tahun baru yang lambat laun akan jadi lama gak, dengan lebih tabah.

We'll see what will happen for (ortu...) me on 2011, about the 2010... saya rasa hanya satu dua perkara jer yang saya carry forward, yang tak perlu sudah ku katakan 'GOODBYE' by Secondhand Serenade yang lain semua 'MAKE IT HAPPEN' by Mariah Carey... 'THAT's MY GOAL' by Shayne Ward. Haha!
"Guess it's hard for people who are so used to things the way they are - even if they're bad - to change. 'Cause they kind of give up. And when they do, everybody kind of loses."
— Trevor McKenney ('Pay It Forward' | 2000)


'All The Best For Us All'
Fakhrul Anour Abdullah
Written on 01.01.11...

Untuk yang lalu...

"Janganlah lagi kau
mengingatku kembali

Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon
dan meminta hatimu

Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku..."
— 'Aku Bukan Untukmu' oleh Rossa

No comments: